Cesta věčnou nocí - Veronica Rossi


Autor: Veronica Rossi
Překlad: Michaela Škultéty
Počet stran: 224
Název série: Nebe
Pořadí v sérii: 2
Nakladatelství: Knižní klub

Anotace:
Od chvíle, kdy se Árie dozvěděla o smrti své matky, uplynulo už několik měsíců. I Perry už je nějakou dobu Krvepánem a dívka o něm nemá žádné zprávy. Nyní se však mají znovu setkat. Po tomto okamžiku oba nesmírně touží, a skutečně jsou naplněna všechna jejich očekávání. Tedy aspoň zpočátku. Bývalá Osadnice však není Perryho druhy přijata nijak laskavě a kmen se začíná bouřit. Éter bouří každým dnem víc a víc a jediným příslibem bezpečí je Poklidná modř. Je však tento bezpečný přístav skutečný?

Perry se po dlouhém odloučení, během něhož se stal krvepánem Tideů, opět setkává s Árií a rozhodne se, že spolu půjdou do jeho osady, kde dostane označení. Jediný problém je v tom, že Árie je osadnice, i když jen poloviční. Tideové osadníky nenávidí a i když jim Árie pomáhá, baví je a je na ně milá, stejně si najde jen jednu přítelkyni. Ostatní ji odmítají. Hlavně proto Árie nechce, aby Perry přiznal celému kmeni jejich lásku. Bojí se, že by ho odsoudili a už nikdy mu nedůvěřovali. Při označení, na kterém má dostat tetování, jež nosí Slyšící, se ji ale někdo pokusí otrávit bolehlavem v tetovacím inkoustu. Když Perry odhalí viníka, neudrží se, vrhne se na něj a tím víceméně prozradí své city. Potom, co se Árie zotaví natolik, aby se mohla vydat na cestu, spolu s Roarem opouští vesnici Tideů, aby našla Poklidnou modř. Původně ji měla hledat s Perrym, ale utekla mu, aby nemusel opustit vesnici, která ho teď nutně potřebuje. Éterové bouře se totiž zhoršují a ničí vše, co jim přijde do cesty a jediný člověk prý ví, kde se nachází to klidné místo. Prozradí jim Sobol, kde leží Poklidná modř nebo zjistí, že Árie je osadnice a celý plán půjde k čertu?

Veronica se narodila v Brazílii, žila v mnoha zemích světa a nakonec se usídlila se svou rodinou v Kalifornii. Série Nebe je autorčinou prvotinou a řadí se mezi distopie.

Árie je osadnice. Vlastně jen napůl. Její otec byl outsider, což si nikdo nedokáže vysvětlit, protože osadníci a outsideři se nenávidí již několik set let. A ještě ke všemu po otci zdědila Smysl - je Slyšící. Perry je už několik měsíců krvepánem, což znamená, že musel zabít vlastního bratra. Jako jeden z mála má Smysly dva – je Vidoucí a Vědoucí. To znamená, že skvěle vidí ve tmě a navíc dokáže vycítit náladu ve svém okolí. Árie a Peregrin jsou hlavní postavy a provázejí nás celým příběhem. Dále je tu Talon, Marron, Uhlík a Roar. Jeden aktivně, jiný pasivně, ale všichni se nějak podílejí na dalším vývoji příběhu. Abych nezapomněla, musím uvést i Perryho novou ochranku. Říká jí Šestka. Jejich vůdce Reef ho ani na vteřinu neopustí a hlídá ho jako oko v hlavě.

Pár slov k obálce. Obálka prvního dílu se mi rozhodně líbila víc. Viděla jsem v ní putování a trní, které musela Árie zdolat, aby vše ve zdraví přežila. Když jsem viděla originální obálku této knížky, tak jsem se opravdu těšila, jak budou k sobě knížky pěkně ladit. Ale naštvaný blonďák s krásnou oblohou bez mráčku se mi k příběhu prostě nehodí. V téhle obálce vidím jen puberťáka, který si za slunného dne vyrazil do lesa. Je to ovšem jen můj osobní názor. Nevím, jaké poselství mělo vydavatelství na mysli, když obálku vytvářelo.

Knížka se mi líbila. Byla pěkně napsaná a dobře se četla. Byla jsem sice trošku zklamaná, že Árie odešla sama, protože jsem se těšila na další společné putování, ale myslím si, že udělala dobře. On se musel postarat o svůj lid a ona mu v tom nesměla a nechtěla bránit. I když na druhé straně mu alespoň mohla nechat vzkaz, protože si Perry myslí, že ho opustila, protože jí nedokáže ochránit. Také se mi líbí, že se střídají kapitoly, kde jedna je psaná z Perryho a druhá z Áriina pohledu. Na konci mě pěkně štvala zrzka, která přijela od Sobola s druhou částí platby za Olivii. Protože byla taky vědoucí, tak si myslela, že má na Perryho nárok, což se mi opravdu vůbec nelíbilo. Já Perrymu a Árii fandím. Je to takový novodobý příběh Romea a Julie. Dvě znesvářené skupiny, které se k smrti nenávidí. Jen doufám, že to bude mít lepší konec, než známá tragédie. Ale závěr mě opravdu dostal. Kdo dá knížce takovýhle závěr, když budeme muset jakou dobu zase čekat, než vyjde další díl. Ale co se dá dělat. Autorka chtěla určitě přidat na napínavosti tím, že to utne v jediné napínavé scéně, která se v knížce nachází.

Prvnímu dílu jsem dala pět hvězdiček, ale u tohoto tak štědrá být nemůžu. Prvním důvodem je, že první díl se mi líbil víc. Celkově byl takový akčnější a to vzájemné oťukávání a poznávání se mi moc líbilo. Druhým důvodem je, že jako čtenář jsem se trošku vyvinula. Od loňského července jsem přečetla spoustu knížek. Některé byly lepší, jiné horší a některé úplně úžasné. Proto můžu s klidným svědomím říct, že knížka si zaslouží tři hvězdičky. Neberte to prosím tak, že by druhý díl byl o tolik horší. Jen mám prostě s čím srovnávat. Distopií jsem sice četla jen pár, ale některé byly rozhodně lepší a nebylo by fér hodnotit tuhle knížku vzhledem k prvnímu dílu a ne vzhledem k ostatním, které jsem četla. Ale rozhodně bych knížku doporučila. Je to taková oddechovka, která vás nepřekvapí ničím napínavým, ale rozhodně si u ní odpočinete.

zdroj: veeeebookshelf.blogspot.cz

Komentáře

  1. Myslím si že kdyby knížku nerozdělily tak by se nám to líbilo možná i víc, teda u mě to tak je ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jo. Ten konec byl takový docela useknutý. A také mě opravdu překvapilo, že knížka nebyla napínavá. Po prvním dílu jsem prostě nějak čekala víc :-)

      Vymazat
  2. Pokračovania nie sú nikdy také dobré ako prvý diel :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Sněhové vločky - Caitlin Sainio