Rozhovor s Martinou Wolfovou




















Milí čtenáři,

připravila jsem si krátký rozhovor s Martiou Wolfovou, autorkou knihy Prokletí ohně, která vyšla v nakladatelství Metafora. Recenzi na tuto krásnou knížku jste mohli číst zde. Jak jsem tam psala, knížka se mi velmi líbila a Martina Wolfová byla tak laskavá, že mi zodpověděla pár otázek. Takže začneme.


  • Na naší literární scéně jste nová. Chtěla byste o sobě něco říct?
Co bych tak o sobě mohla říct zajímavého? Snad jen, že jsem obyčejná třicátnice, které se splnil velký sen. Píšu už od dob svých studií na gymnáziu, dlouho jsem ale neměla dostatek odvahy, abych něco ze své tvorby nabídla veřejnosti. Nakonec jsem se odhodlala, a tak spatřilo světlo světa Prokletí ohně.

  • Kniha Prokletí ohně je Vaše prvotina. Jak se Vám psala?
Psala se mi naprosto skvěle. Jakmile se v mé hlavě zrodil nápad, šlo to snadno. Připravila jsem si podklady ohledně lokace a historických faktů, kostru příběhu a pustila se do psaní. Prokletí ohně vzniklo, ještě když jsem studovala na vysoké škole, pak jsem se k němu během dalších let opakovaně vracela, doplňovala jej, případně některé pasáže upravovala.

  • Proč jste se rozhodla pro téma násilnického manžela  a starodávného prokletí?
Upřímně řečeno jsem se pro toto téma nerozhodla. To moje fantazie za to může Prostě jsem tak jednou jela ve vlaku domů, a najednou vidím ve své hlavě scénu týrané ženy, prchající před manželem, a pak už se to jen rozvinulo dále. Starodávné prokletí mě lákalo především pro svou tajuplnost.

  • Jak se Vám spolupracuje s nakladatelstvím Metafora?
Výborně. Ujali se mě lidé milí, vstřícní a ochotní.

  • Chystáte nějakou další knížku? Na jaké téma? (Pochopím, když si to budete chtít nechat pro sebe)
Už jsem připravila další příběh, teď ale především záleží na tom, jak úspěšné bude Prokletí ohně. Téma bych si prozatím nechala pro sebe, ale můžu vám prozradit, že vystavění příběhu a prolínání děje ze současnosti a minulosti bude podobné jako v Prokletí. Stejně tak i prvky tajemna, ty v mém novém vyprávění dokonce získají ještě trochu více prostoru.

  • Přirovnávají Vás k Barbaře Erskin. Co na to říkáte?
Je to pro mě obrovská pocta. Barbara Erskine je totiž podle mého názoru velkou spisovatelkou a já bych si přála, abych uměla jednou psát stejně úžasně jako ona.

  • Máte nějaký literární vzor?
Hmm… Že by Barbaru Erskinovou?
  • Čtete ráda? Jaký druh knih?
Ano, čtu velmi ráda. Nejčastěji jsou to knihy ze žánru fantasy/sci-fi. Ze zahraniční literatury mě naposledy velmi zaujala kniha Hostitel od S. Meyerové a z domácí trilogie Mětských válek od P. Renčína.
  • Jaký máte názor na světové bestsellery?
Já si knihy nevybírám podle toho, jestli je to bestseller, nebo ne. Ano, knihy takto označené jsou častěji a lépe viditelné, to ale nemusí být vždy zárukou takové kvality a zajímavého obsahu, jaký je od podobného příběhu očekáván. I knihy takto neoznačené mohou být úžasné

  • Na závěr. Chtěla byste něco vzkázat svým čtenářům?
Chtěla bych v první řadě poděkovat všem, kteří si Prokletí ohně koupili a doporučit ho těm, kteří o koupi teprve uvažují Budu vděčná za jejich názory a komentáře. Zatím spolu můžeme komunikovat především na mém facebookovém profilu, pracuji už také na přípravě vlastního blogu, kde pak můžeme diskutovat o Prokletí ohně a vlastně o všem možném Určitě bych ráda uspořádala i nějaká autorská čtení, takže pokud se to podaří a budete mít zájem setkat se osobně, ráda vás na nich uvidím.



Komentáře

  1. Zajímavý rozhovor. Knížku jsem četla a je fajn:-) A docela mě napálili - nevyřešila jsem ty záhady, nějak jsem si nedala dohromady co a jak:-)

    OdpovědětVymazat
  2. To já taky ne. Ono to si nebylo podle čeho poznat. Autorka to tajila do poslední chvíle, ale možná je to lepší než kdybychom už na začátku už znali odpověď na všechny otázky :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Fan překlady knih

Letní host - Alison Andersonová

Měsíční chvástačka 1/2

Saturnin - Zdeněk Jirotka