Aktuality #4

Tyto články budou takové povídací aktuality nejenom z knižního světa, ale zabrousíme i do jiných oblastí, které nás zajímají.

Jestli jsem to na sebe ještě nepráskl, tak rád hraji hry. Platí to i na deskové nebo karetní, ale dneska se budu soustředit na konzolové hry. Asi jako plno jiných jsem začínal hraním na počítači a moje první hra byla Unreal Tournament. Jen u téhle samozřejmě nezůstalo. Postupně jsem tak do arzenálu mohl zařadit třeba Tomb Raidera, Mafii a Might and Magic. Pak přišlo hraní konzolových her - to bylo na střední škole - a já si s bráchou pořídil Playstation 2. Nejvíc jsem si oblíbil God of War s Kratosem. Minulý rok jsem si koupil Xbox, abych měl co hrát po nastěhování do vlastního.

V této nejnovější éře jsem si nejvíc oblíbil hru Enslaved. Ještě tam mám dvě hry na "třistašedesátku", ale ty nejsou to hlavní pro dnešní článek. Po dlouhé době jsem procházel herní eshopy a hledal novou zábavu do krabice. Volba padla na dvě hry a dnes si povíme něco o té první.

Alice Madness Returns


Po spuštění samotné hry se nejdřív přehraje kreslená úvodní scénka, která má pěkně temnou atmosféru. Jakýsi doktor v sirotčinci uvede Alenku do hypnózy a jí se přehraje děsivá scéna. Pak jí doktor pošle pro nějaké pilulky a tak hrdinka vyrazí do ulic. To už jí vede samotný hráč. Prostředí je zajímavé od vyhublých prostitutek až po sirotky. Ale v šedé realitě se dlouho neohřejete. Stačí chvilku následovat bílou kočku a po pár dalších událostech se propadnete do Říše divů (Wonderland). 

Změna je patrná na první pohled - všechno je najednou krásně barevné a jaksi Burtonovsky bizarní. Alenka najednou může skákat (několikanásobně), provádět jakýsi rychlý přesun, při kterém se promění na pár vteřin v hejno modrých motýlů. Postupně získáte vorpálové ostří (na první pohled spíš kuchyňský nůž) a mlýnek pro střelbu. 

Zatím jsem hrál asi půl hodiny a hra mě baví. Prostředí je opravdu pěkně provedené a má svůj charakteristický ráz. Alenka rozhodně  není žádné ořezávátko a nožem se pěkně ohání. Ten používá proti nepřátelům, ale i na rozbíjení takových ulit. Po celou dobu sbíráte zuby a taky porůznu ukryté vzpomínky. Jak jsem se dozvěděl v jedné recenzi, zuby se pak dají použít na vylepšování zbraní. Hra se řadí k akčním adventurám.




Komentáře

  1. Tuto hru naprosto zbožňuji... i když na prvním díle se mi líbilo, že si za každou úrovní zabíjel bosse to tady v tom není... Co si budeme nalhávat u této hry jsem strávila pár skoro probděných nocí a teď ji hraji opět od začátku, ale už né tak fanaticky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. První díl jsem nehrál, ale tenhle mě opravdu baví. :) Jsem rád, že se mezi knižními blogery najde i další zapálený hráč. ;)

      Vymazat
    2. Zahrej si i první díl, jmenuje se American McGees Alice. Jo já si ráda zahraji nějaké takové hry podobné Alici. Kdybys měl nějaký tip na podobnou hru ráda ho vyslechnu :)

      Vymazat
  2. Závist je špatná vlastnost, ale v tomto případě zcela oprávněná! O Alice už sním nějaký ten pátek. :/ Jak někomu vystačí plat na knihy i hry nepochopím, ale ten trik bych se ráda dozvěděla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si alici stahla a následně i koupila za pár šupů... mám pocit, že i s poštovným mně vyšla jen na 250 Kč :)

      Vymazat
    2. http://www.herni-svet.cz/alice-madness-returns-pc

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Sněhové vločky - Caitlin Sainio