Recenze může obsahovat spoilery z prvního dílu.

"Po klidném školním roce se na mně valí další problémy.

Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu.

Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení...
Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí...
Jdeš do toho s námi?"

zdroj (obálka i anotace): fragment.cz

Percy se z tábora vrátil zpátky domů a žije se svojí matkou. Opět nastoupil do další školy a opravdu se snaží aby nedopadl jako v těch předchozích. Jeho kamarád Grover je na cestě aby našel boha Pana, ale Percy o něm má zvláštní sny. Škola už se chýlí ke konci a Percy Jackson se chystá na jeden z posledních dnů. A jak už to tak bývá, něco se musí pokazit. Při hodině tělocviku se totiž ukáže, že skupina starších studentů, se kterými hrají vybíjenou, jsou obři. Naštěstí má na škole Percy kamaráda Tysona, který mu v boji pomůže. V závěru boje přijde na pomoc i Annabeth. Trojice Percy, Annabeth a Tyson jednou do Tábora polokrevných, kde je čekají nepříjemné novinky. Strom, který tvoří hranici aby se do tábora nedostala nějaká stvůra je otrávený a podezřelým je Cheirón. Ten teď musí odejít pryč a jeho místo zastoupí Tantalos. Podaří se Percymu pomoct Groverovi, který je ve smrtelném nebezpečí? Zachrání s pomocí přátel Tábor polokrevných? Pokud se chcete dozvědět odpovědi na tyto otázky, přečtěte si knihu.

Rick Riordan je autor trilogie Kronika Cartera Kanea, Percy Jackson a Olympané a také série Bohové Olympu. Kromě toho učil patnáct let angličtinu a dějepis. V současné době se věnuje naplno psaní. Celá série o Percym Jacksonovi se řadí mezi YA knihy.

Hlavní postavou je Percy, syn boha Poseidóna. Minulý rok získal zpátky ukradený Diův blesk. Jeho kamarádkou je Annabeth, dcera bohyně moudrosti. Další z trojice je Grover, který se v tomto díle až tolik neobjevuje. Minimálně tedy zpočátku. V knize se vyskytla nová postava, která dostává docela velký prostor a to je Tyson. V táboře je nový také Tantalos.

Na knize mi vadí především vadí jedna věc, která mi přijde docela nelogická. Tantalos zastupuje místo Cheiróna v táboře. Co se vypráví v bájích? Tantalos nebyl žádný kladný hrdina a dopouštěl se různých prohřešků nad kterými však bohové mhouřili oči. Jednoho dne Tantalos zabil svého syna, rozkrájel ho na kusy a připravil z něj pokrm a pozval bohy na hostinu. Ty samozřejmě neošálil a byl potrestán. Pověřit někoho takového vedením vlastních dětí mi přijde absurdní. Jinak se jedná o zábavnou knihu založenou na řecké mytologii. Od první kapitoly je příběh akční a děj rychle ubíhá. Kniha je sice kratší než předchozí díl, ale vůbec to nevadí. Vtipné názvy kapitol a humorné situace jsou samozřejmostí.

Celkově se mi kniha líbila o něco více než první díl. Svůj podíl na tom má moment, kterým Moře nestvůr končí. Kdybych měl u sebe další díl, hned se na něj vrhnu. Líbí se mi báje, o kterou se tento díl opírá a vypráví jí za pomoci našich hrdinů. Knihu hodnotím na pěkných 3 a půl hvězdičky. Opět můžu doporučit každému, kdo má rád řeckou mytologii a nevadí mu pohádkové příběhy.

zdroj: veeeebookshelf.cz
Rád bych poděkoval nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.