Ztracený svět v PODZEMÍ - Roderick Gordon & Brian Williams


První díl ze série PODZEMÍ má 344 stran plných napětí. Tímto příběhem začíná světový bestseller.


Čtrnáctiletý chlapec Will Burrows žije se svou rodinou v Londýně. S otcem, který je jediným zaměstnancem místního muzea, provádí různé vykopávky pod městem, se svou až moc pořádnou sestrou Rebeccou se moc nemusí a o vztahu s matkou se skoro ani nedá mluvit. Matka totiž tráví celé dny zavřená u televize a proto se Rebecca stará o celou domácnost sama. Jednoho dne dr. Burrows zmizí. Will se svým kamarádem Chesterem zjistí, že je to zřejmě proto, že narazil na jisté podzemní chodby a podivné lidi, kteří s nimi pravděpodobně souvisí. Will se s Chesterem vydává do podzemní chodby, kterou objeví ve sklepě jejich domu a mají v plánu dr. Burrowse najít. Na konci své cesty nacházejí podivné město. Nejpodivnější na něm je, že je v podzemí. Jsou ale uvěznění a Will zde zjišťuje dávné tajemství, které souvisí právě s ním. Jaká další tajemství ještě PODZEMÍ ukrývá? A povede si Willovi s Chestrem návrat zpět domů? To už si přečtěte sami. 

Musím říct, že knížka se mi opravdu líbí. Je od začátku naplněná napětím a když se chlapci dostanou do Podzemního města, tak přicházejí na řadu někdy i infarktové situace. Tedy alespoň pro mne. Autoři vymysleli hezký příběh zasazený do opravdu zajímavého prostředí. Nemůžu říct, že bych už podobný příběh někde četla a to jsem četla dost knížek. Nápad o Podzemí mne opravdu uchvátil a ráda si přečtu i další díly. 

Jako obvykle, u knih od vydavatelství Fragment, jsem nenašla jediný překlep. Zato je opravdu musím pochválit, protože bez překlepů se můžete plně soustředit na text. Ne že bych byla nějaká šílená z toho, že se písmenko vymkne kontrole. Každý může udělat chybu. Nepochybuji o tom, že kdyby se na můj text podívat nějaký češtinář, taky by si přišel na své i když se opravdu snažím, aby bylo vše v pořádku. Prostě chybě se nikdo nevyhne. Ale Fragment se jim prozatím úspěšně vyhýbá a za to si zaslouží poklonu. Kdybych nosila klobouk, tak ho i smeknu.

Jestli si pamatujete, na tomto blogu jsem již uveřejnila recenzi na prozatím poslední díl z této série - Útok z PODZEMÍ. A opět se mi potvrdila věc, kterou už jsem několikrát v recenzích říkala a to, že číst série od posledního dílu prostě nemá cenu. Já nevím, proč to pořád dělám. Potom mne toho moc nepřekvapí. Sice  zhruba vím, co se bude dít, ale vzhledem k tomu, že mám před sebou ještě tři knihy, tak přesně nevím, kdy přesně se to stane. Takže překvapení se určitě konají. Pokud ovšem můžu poradit, určitě si tuto sérii přečtěte od začátku.

Ještě pár slov k obálce. Obálky téhle série jsou moc pěkně udělané. Každá má jinou barvu, takže je dobře rozeznáte. A na každé je nějaká věc lesklá a vytažená do prostoru. Kromě nápisu PODZEMÍ jsou to konkrétně u tohoto dílu podpěry tunelu. To se mi líbí. Obálky jsou opravdu moc hezké.

A jsme na konci. Závěrečné hodnocení - knížka se mi moc líbila. Dobře se četla. Velká písmenka a silnější stránky jsou pro mě akorát. Příběh je zajímavý a určitě přináší překvapivé momenty. Dalším plusem je zajímavé a originální prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Knížka ode mě tedy dostává zasloužených 4,5 hvězdičky. Možná si říkáte proč, když se mi to tak líbilo, ale nechávám si rezervu na další 3 díly. A když si vezmu poslední díl, tak byl mnohem napínavější.

zdroj: veeebookshelf.blogspot.cz

Nakonec bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Krysař - Viktor Dyk

Fan překlady knih

Letní host - Alison Andersonová

Asfalt - Štěpán Kopřiva

Měsíční chvástačka 1/2

Saturnin - Zdeněk Jirotka