Hladová přání



Anotace:
Podmoří je svět, který je magií přímo prosáklý. Čarodějové na Tark Itlen, kteří ji studují, ne vždycky činí nejmoudřejší rozhodnutí. Nepodařené pokusy se ztrácejí v podzemí kláštera, kde čekají, až budou znovu nalezeny.
Když jim ze sklepení pomůžete, splní vám jakékoliv přání. Chtít za to budou jenom pár kapek vaší krve. Alespoň to tak tvrdí. Ve skutečnosti vás možná připraví o vše, na čem vám v životě záleželo.
Co se stane, když se jim dostane do rukou holčička, která ještě věří v kouzelné skřítky a dobré víly z pohádek?
zdroj: krigl.cz

Jak už říká samotná anotace, děj se odehrává v klášteře Tark Itlen, kde žije holčička Jukata. Ta v podzemí objeví zvláštního skřítka, který jí splní každé přání. Že je to jak z pohádky? Tímhle veškerá pohádkovost končí. V Podmoří není na pohádky místo. Skřítek totiž neplní přání jen tak čistě z dobroty srdce. Jukata mu za to musí platit vlastní krví. 

Nic od Terezy Matouškové jsem dosud nečetl, ale její fanoušci už jí znají z blogu, kde vystupuje pod přezdívkou Temnářka a tak už se mnozí s Podmořím mohli seznámit. Já jsem žádný "základ" neměl, ale musím říct, že to nebyl problém. Autorka totiž na konec knihy umístila vysvětlivky některých pojmů. Díky tomu se i neznalec jako já pěkně zorientoval co to či ono znamená. 

Příběh doplňují pěkné ilustrace, které má na svědomí Alena Kubíková. Ta ostatně tvořila i obrázek na obálce knihy.

Příběh je protkaný cynickým humorem, který se předvádí v dialozích mezi postavami. Podmoří je temné místo a tak je vyprávěn i celý příběh. Četl jsem takové názory, kde recenzent tvrdil, že se mu nelíbí autorčin pohled na lásku. Mě to naopak nevadilo a myslím že se to do knihy hodilo. Nakonec mi bylo líto, že knížka nepokračuje dál. Na postavy jsem si zvykl a doufám že autorka vydá nějakou další knížku.

Děkuji nakladatelství Krigl za poskytnutí recenzního výtisku.

Komentáře

  1. Táto ehm "brožúrka" je niekde zahrabaná bezmála rok, doteraz som sa k nej nedostala ale...to bude preto, že čakám na ďalšiu knihu od autorky.
    Aby mi nebolo ľúto, že jeden príbeh sa skončil. :D (teraz tuším nejakú ďalšiu knihu, príbeh píše, tak uvidím)

    Som zvedavá na ten humor, často naň recenzenti odkazujú. *zapisuje si*

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Fan překlady knih

Letní host - Alison Andersonová

Měsíční chvástačka 1/2

Saturnin - Zdeněk Jirotka