Percy Jackson: Zloděj blesku - Rick Riordan


Autor: Rick Riordan
Překlad: Dana Chodilová
Počet stran: 400
Pořadí v sérii: 1
Nakladatelství: Fragment


Jmenuji se Percy Jackson.

Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu.
Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr.
Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia.
Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? 
Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!

zdroj (obálka i anotace): fragment.cz

Percy Jackson je na první pohled obyčejný chlapec, který má potíže ve škole, ale jinak se ničím neliší od svých vrstevníků. Se svojí třídou vyrazil na návštěvu do muzea za doprovodu učitelů Brunnera a Doddsové. Percy bojuje s paní Doddsovou, která je ve skutečnosti lítice. Potom vyjde ven z muzea, kde ostatní čekali, ale nikdo si na ní nepamatuje. Když nastane poslední školní den, Percy se vrací domů k matce a na cestě ho doprovází Grover. Oknem autobusu Jackson zahlédne tři staré ženy, které přestřihnou provázek z klubka. Grover se na to tváří dost vyděšeně, což Percy zatím nechápe. S matkou pak Percy plánuje jet na výlet do Montauku. Tak si vezmou auto a jedou na pobřeží, kde měli pronajatý srub. V noci ovšem zuří hurikán a na dveře jim někdo začne bušit a něco volat. Když otevřou, zjistí, že to byl Grover. A tak musí Percy Jackson říct své matce co se stalo v muzeu a také o těch stařenkách. Kvůli tomu si hned musí vzít své věci a i s Groverem je paní Jacksonová veze do nějakého letního tábora, kde se mimo jiné seznámí s Annabeth. A to jsou teprve první věci, které změní Percyho život.

Rick Riordan je autor trilogie Kronika Cartera Kanea, Percy Jackson a Olympané a také série Bohové Olympu. Kromě toho učil patnáct let angličtinu a dějepis. V současné době se věnuje naplno psaní. Percy Jackson: Zloděj blesku se řadí mezi YA knihy.

Percy je hyperaktivní kluk, který byl několikrát vyhozen ze školy. V knize je mu sice 12 let, ale celkově se mi zdá, že se chová jako starší. Je trochu drzý, ale také odvážný a má rád svoje kamarády Grovera a Annabeth. Kdo je jeho otec je celkem jasné i když se to autor snaží tajit.

Nejvíc sympatický je mi právě Grover, protože je zdrojem zábavných momentů v knize. Poslední postavou hlavní trojice je Annabeth, která je tou chytřejší z trojlístku. 

Ještě pár slov k obálce. Celkově je určitě o třídu lepší než naše obálky u Bohů Olympu, ale ta originální zahraniční prostě vede. Jinak mívá Fragment obálky pěkné. Navíc jsou tu ty duhové odlesky, které se mi zdají zbytečné a rušivé. Postavy na obálce končí nad pasem a to je snad u všech našich obálek Riordana.

I když se jedná o knihu spíše pro mladší čtenáře, doporučil bych jí i těm starším, kteří si stále rádi přečtou pohádkový příběh. Na knize se mi líbí, že obnovila prvky řecké mytologie do moderního světa a podává je zábavnou formou. Hrdinové se chovají dospěleji než je na jejich věk zvykem. Kniha je napsaná velmi čtivě a má svůj humor. Názvy kapitol jsou vtipně napsané což je pro Riordanovy knihy tipické. První díl této pětidílné série bych ohodnotil třemi hvězdičkami, ale zároveň upozorňuji, že má stoupající kvalitu.



zdroj: veeeebokshelf.blogspot.cz

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Krysař - Viktor Dyk

Fan překlady knih

Letní host - Alison Andersonová

Měsíční chvástačka 1/2

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Dědictví aneb Jak Helena ke štěstí přišla - C.D. Payne