Sonea: Společenství čarodějů - Trudi Canavan


Autor: Trudi Canavan
Překlad: Iveta Chadimová
Počet stran: 384
Název série: Trilogie o černém mágovi
Pořadí v sérii: 1
Nakladatelství: Zoner Press


Anotace:

Rok co rok se čarodějové ze Společenství vydávají očistit ulice Imardinu od tuláků, darebáků a různých jiných ničemů. Mistři magických oborů jsou přesvědčeni, že se jim nikdo a nic nedokáže postavit. Jenže to se mýlí. Křivdy a příkoří, které se dějí jí i jejím blízkým, Soneu rozčílí a ona pak ve vzteku mrští proti ochrannému štítu čarodějů kamenem. Zloba a zášť probudí v mladé dívce z ulice magické schopnosti. K údivu všech okolostojících kámen kouzelnou bariérou proletí a jednoho z mágů srazí k zemi.

Nejhorší noční můra Společenství se stává skutečností. Někde v ulicích se volně pohybuje nevycvičená čarodějka. Je třeba ji najít a zneškodnit, a to rychle. Dřív, než se její síly nekontrolovaně uvolní a zahubí nejen ji, ale přivodí zkázu celého města.

Jako každý rok se koná v Imardinu Očista což znamená, že čarodějové vyhání z ulic žebráky a tuláky bez domova. Když Sonea hodí ve vzteku kamen proti čarodějům, netuší, že do něj vložila i nově probuzené magické síly. Kámen tak proletí vytvořenou ochranou bariérou a jednoho čaroděje zraní. Ostatní chtějí toho kdo to udělal zastavit, ale omylem pošlou omračovací kouzlo na chlapce vedle hlavní hrdinky. Mělo to být pouze omračující kouzlo, ale protože ho seslalo více kouzelníků, chlapce to zabije. Vystrašená Sonea utíká a její kamarád Cery jí pomáhá ukrývat. Jenže dívčina magie se začíná drát na povrch a hrozí, že ublíží nejen jí, ale i lidem okolo.

Trudi Canavan je australská spisovatelka fantasy literatury. U nás vyšla její Trilogie o černém mágovi a pak také Trilogie Zrádkyň pod nakladatelství Zoner Press. Za knihy jí byla dvakrát udělena cena Aurealis. Sonea: Společenství čarodějů se řadí mezi fantasy literaturu.

Sonea je hlavní postava celé knihy. Zpočátku jsem její nedůvěru vůči čarodějům chápal (byla tak přeci jenom vychovaná), ale postupem času mi to začalo už trochu lézt na nervy. Nejvíce jsem si oblíbil Ceryho - chlapce, který má Soneu velice rád. Nosí kabát se spoustou kapes, kde si schovává různé šperháky a také má dvě dýky od svého otce. Doufám, že se bude objevovat i v pokračování a jsem na jeho příhody zvědavý. Další oblíbenou postavou je čaroděj Rothen, který mi svou laskavostí a otcovským přístupem připomínal Brumbála. Ale to bude spíš jen můj subjektivní dojem. 

Knížka je napsána čtivě a necelých čtyřista stránek uteče jako voda. Na druhou stranu mi dost vadilo, jak dlouho se Sonea ukrývala před čaroději a přál jsem si aby ji už našli! Přišlo mi to dost zdlouhavé. Pohledy, ze kterých byl příběh vyprávěn se měnily. Díky tomu jsem se mohl dozvědět co dělaly jednotlivé postavy. Zajímavé je, že ve škole se čarodějové rozdělují podle oboru (např. alchymisté, léčitelé) a každý má jistou barvu pláště. Novic nosí hnědý hábit a navíc o něco kratší než ostatní. Také se mi líbilo vyučování magie nebo lépe řečeno výuka kontroly magie. 

První díl trilogie o černém mágovi je rozhodně povedeným úvodem a já se těším jak bude pokračovat. Druhé vydání knize vyloženě prospělo - ať už mluvíme o pevné vazbě nebo obálce od Lubomíra Kupčíka. Knize dávám čtyři hvězdičky.


zdroj: veeeebookshelf.blogspot.cz

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Zoner Press.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Ta, která tančí s draky - Lucinda Hare

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø