Jak jsem začal hrát


První stolní počítač jsem dostal na půl s bráchou někdy v osmé třídě. Kluci ve třídě už počítač měli a tak i jejich zkušenosti s hraním byli větší. Samozřejmě ten hlavní důvod proč jsme dostali počítač byl na učení. Takže jsem na něm cvičil diktáty nebo třeba procvičoval angličtinu. Ale samozřejmě došlo i na hraní. Na různých cédéčkách bylo k dostání i spousta demoverzí her. Takže první co jsem hrál byla střílečka Unreal Tournament a fantasy The Wheel of Time. Hlavně u toho druhého jsem byl zklamaný, že nemůžu pokračovat v hraní. Mimochodem pokud vám ten název něco říká tak tušíte správně. Hra byla inspirovaná Kolem času od Roberta Jordana. A internet jsme tenkrát ještě neměli.

Jednou z prvních plných her byla dneska již kultovní Mafie. To byla skutečná pecka. Dabovaná česká hra z mafiánského prostředí. Udělal někdo z vás poctivě ten závod? Musím se přiznat, že bez toho triku bych se dál asi nedostal. Další oblíbenou střílečkou se stal Max Payne 2, který používal k vyprávění příběhu komiksové panely. Nesmím zapomenout ani na sérii GTA. K nějakým vánocům jsem taky dostal hru Might and Magic VII. Pro fantasy nadšence jako jsem já šlo o učiněný poklad. Na samotný závěr jsem nedošel, ale bavilo mě to hodně. Tam jsem prvně hrál za skupinu hrdinů. Později jsem se dostal i k osmému dílu, ale ten už mě tolik nechytil. Oblíbil jsem si i skákačky v podobě Raymana. Další důležitou hrou, vlastně spíš herní sérií je pro mě Harry Potter. Tuším, že na PC jsem hrál první čtyři tituly. Myslím, že hry s Harrym znají i ti co jinak téhle zábavě neholdují. Na prvních dílech mě bavilo to, jak se učíte kouzlit. Taky jsem byl rád, že hra měla svojí výtvarnou stylizaci - později se snažili napodobit herce a filmové kulisy. Na druhou stranu přibyl český dabing. Zajímavé je, že s finálovým bossem v prvním díle mi při prvním hraní pomáhal bratr, ale podruhé už jsem to zvládl sám a u druhého dílu jsem finálový souboj "dal" rovnou sám. Co jsem hrál dál? Určitě nesmím zapomenout na Tomb Raidera. Na PC jsem hrál minimálně pátý díl, ale myslím, že i nějaký předchozí. Kromě toho došlo i na strategie. Nejoblíbenější bylo Age of Empires II, ale hrál jsem i Settlers (asi čtyřku) a Civilization. Další velkou srdcovkou se stal Zaklínač 1, který byl taky dabovaný (v současnosti ho hraji znova). Nebo také Gothic 1 a 2.


Jenže počítač rychle stárnul, začal funět a o nějakých novějších hrách jsme si mohli nechat s bráchou zdát. Takže v druhém ročníku na střední jsem se nějak dopátral konzole Playstation 2. Netrvalo dlouho a konzole nám přišla domů. Pamatuji si jen, že ve škole to jak naschvál utíkalo hrozně pomalu. Ke konzoli jsme si jako první hry pořídili The Lord of The Rings: Two Tower a Ford racing. Jenže tenkrát jsme se v tom ani jeden neorientoval a nevzali jsme si k tomu paměťové karty. :D Objednali jsme je dodatečně druhý den. Hraní na konzoli byl teprve zážitek. Teď už nebylo žádné omezení výkonem. Šlo na tom prostě všechno označené Playstation 2. Hrál jsem další díl Tomb Raidera s podtitulem Legend nebo novou akční hru Getawey. Asi největší srdcovkou u PS2 byla hra God of War 1 a 2, kde pobíháte jako naštvaný Kratos se speciálními dýkami na řetězech připevněných k rukám. Pokračoval jsem v sérii Harry Potter pátým dílem.

Jako další generaci jsem si do nového domova zvolil Xbox 360. Playstation2 zůstával u rodičů a později se prodal známým, kteří měli mladšího syna. Tenkrát mi to nevadilo a brácha si myslím taky pořídil Xbox 360 (pak přešel na PS3). Ale dneska si říkám, že by nebylo špatné občas si zahrát nějakou z těch oblíbených her. První hrou, kterou jsem na Xboxu hrál bylo Enslaved. Tahle hra mě neskutečně chytla a dohrál jsem ji docela rychle (částečně asi i kvůli tomu, že Hanka ještě jezdila jen na víkendy). Hrál jsem Mafii II, která sice nebyla tak oslavovaná jako jednička, ale pořád to neschytává tolik jako třetí pokračování. Vrátil jsem se k Laře Croft s jejím rebootem a hlavně jsem pokračoval v Zaklínačovi. Taky jsem rozehrál sérii Assassin's Creed. Xbox 360 pořád mám a občas na něm hraji. Hanka si hraje Zoo Tycoon a The Sims 3.


Ale většinou jsem teď spíš připojený s Playstationem 4, který jsem si pořídil loni. Mám verzi 1TB Slim a jsem s ním naprosto spokojený. K přestupu na Pro variantu se nechystám. Na PS4 pokračuji v sérii Assassin's Creed. Dohrál jsem Black Flag a chci si koupit i Syndicate. Mám také třetí pokračování God of War. Aktuálně mám rozehraného třetího Zaklínače s datadisky a Mafii 3. S Hankou hrajeme Dragon Quest Builders. Já jí pomáhám hlavně s většími monstry.

A jaké je vaše cesta ke hrám?

Komentáře

  1. Tak jsem si zavzpomínala :)
    Hmm, já jsem začínala podobně - hrála jsem Tom Raider II, naprosto jsem propadla Starcraft, ale hlavně datadisku Broodwar. To jsem hrála pořád. Pak jsem měla éru Need for Speed, hrál jsem snad všechny díly, kromě dvou nejnovějších. Co si pamatuji, nejvíc mě bavila dvojka a pak Underground. Měla jsem éru plošinovek, takže Raiman mi vydržel dlouho, nebo jsem měla oblíbenou hru s takovým zeleným mimozemšťanem, co se snažil dostat z otroctví (Abe's Exodus - Oddworld :D Prošla jsem si strategiemi -Age of Empires II, Caesar III, dokonce i Roller coaster tycoon, Mafia a Gta mě hodně bavily - od jedničky po čtyřku.
    Přiznám se, pár let jsem se nemohla odtrhnout od The Sims 1 a The Sims 2.

    Noo a teď jsem zakotvila na PS3, hraji Dragon Age 3, Final Fantasy XIII a Zaklínače 2 na PC. Stále hraji na jednoduchou obtížnost, protože dát bosse je um a občas mě to stojí nervy :)
    (na Vánoce možná bude i PS4, abych konečně mohla jít na Zaklínače 3)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za takový pěkný komentář.
      Need for Speed jsem taky nějaké hrál. Teď uvažuju jestli zainvestovat do těch Payback.
      Dragon Age mám Inquisition a zatím jsem jen kousek za prologem. :D Teď spíš hraju na PS4. Final Fantasy chci taky. Nejvíc mě láká XV. A taky World of Final Fantasy - nainstaloval jsem demo.

      Vymazat
    2. Dragon Age je skvělý, i když je hodně rozsáhlý. Jsem skoro na konci a zjistila jsem, že Rogue je v jedničce super, ve trojce si moc neškrtneš, protože většina potvor a bossů je zranitelná jen určitými kouzly. Stále mě to baví. Novější Final Fantasy mě taky láká.

      Vymazat
  2. Tak předně: Strašně se mi líbí koncept vašeho blogu, že sem přispíváte oba dva. ♥ My jsme s mým Modrým taky chtěli mít vlastní blog, ale nakonec jsme se shodli, že bych fakt nezvládla přispívat ještě na jiné adresy a navíc nějaké propracovanější články, píšu na svůj blog, na Generaci 21 a pak mám také brigádu, jejíž náplní jsou články a překlady. Takže Modrý teď má vlastní web a chce tam psát právě i o hrách. Myslím, že první článek bude o Factoriu, to teď hraje pořád.

    Většinu z těch titulů, co v článku zmiňuješ, neznám osobně, ale Modrý o nich mluvil, takže tuším, o co jde. Zaklínač je prý mnohem lepší než knížky, naopak HP hry jsou prý hrozné. Maffii bych si prý někdy měla zkusit a GTA jsem viděla, když ho Modrý jeden čas nostalgicky hrál. Na Asassin's creed jsme byli v kině a upřímně, bylo to děsné. Ale hry jsou prý lepší.

    No, Modrý momentálně hraje hodně Factorio, pak si čas od času odpočine u Rocket League a teď v pondělí si koupil Doom, bylo to ve slevě. Já jsem s ním hrála hry Brothers, Magicka, Worms, Overcooked, Castle Crushers a Keep talking and nobody explodes.

    Když jsme se seznámili, ukazoval mi svou zamilovanou hru Portal, ale tehdy mi do ruky vrazil gamepad a já ho držela poprvé v životě a byla jsem strašně zmatená a.. no, nedopadlo to. Ale ráda bych si to někdy zkusila zahrát, má to moc pěknou hudbu. V neděli jsem hrála Warcraft a to by prý mohlo fungovat i na mém počítači, že je to stará hra ještě na cédéčku. To je vlastně jediný důvod, proč jsem ještě po roce vztahu s hráčem nezačala hrát. Mě by to bavilo a rozhodně bych měla na výběr, ale můj počítač tuhle zábavu nepodporuje a nový kupovat je asi zbytečné. Ale tak aspoň mám čas na jiné věci. Hádám, že kdybych hrála, půjde spousta dalších zájmů stranou, protože mám sklony k závislostem. :D

    Měj se krásně, pozdravuj Hanku a těším se na vaše další příspěvky, strašně jste mě nadchli! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film Assassin's Creed jsem ještě neviděl. A nikdo to moc nechválí tak na to ani moc nechvátám. Ale herní série mě baví. Brothers jsem hrál demo na Xboxu ještě. Overcooked jsem Hanče koupil a občas to spolu hrajeme.
      S tím počítačem to znám. Na tom svém bych si toho taky moc nezahrál. Ještě bych na něm rozjel nějaké starší kousky, ale nic nového. Takže i kvůli tomu ta konzole. :)

      Pozdrav vyřídím a díky za komentář. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Terry Pratchett: Život v poznámkách pod čarou - Rob Wilkins

Fan překlady knih

Arthas: Zrod krále lichů - Christie Golden