Brzy vyjde: Posvátné lži Minnow Blyové

Máme pro Vás novou rubriku s názvem Brzy vyjde. Díky spolupráci s nakladatelstvím Host se s Vámi můžeme podělit o informace k novinkám.




Anotace:
Keviniáni připravili sedmnáctiletou Minnow téměř o všechno: o dvanáct let života, rodinu i o schopnost důvěřovat. A když se vzepřela, vzali jí také ruce. Teď je keviniánský Prorok mrtvý a celá osada, kde komunita žila, spálená na popel. Detektiv z FBI tuší, že Minnow o tom něco ví — ona však mlčí. Hrůzné okolnosti ji dovedly do věznice pro mladistvé, kde objevuje nový svět. Učí se číst a především samostatně myslet. Zjišťuje, že kovové mříže nejsou nic proti svazujícím pravidlům její sekty. A že pokud se dokáže rozloučit s děsivým tajemstvím své minulosti, může získat opravdovou svobodu, o jaké vždycky snila. Propracovaný psychologický thriller těží z motivů pohádky bratří Grimmů Bezruká dívka, nabízí však mnohem víc: sektu tvrdě trestající neposlušnost, věznici, kde si každý musí vydobýt své místo, sympatického detektiva, drzou a nebezpečnou spoluvězeňkyni s pesimistickým pohledem na svět a charismatickou Minnow, která zoufale bojuje o obyčejnou naději na lepší život.

O autorovi:
Stephanie Oakesová je americká spisovatelka, knihovnice a učitelka na střední škole. Studovala poezii na Eastern Washington University, kde se mimo jiné zabývala také young adult literaturou. Kniha Posvátné lži Minnow Blyové (2015) je její prvotina, za kterou byla nominována na cenu William C. Morris YA Debut Award a získala čestnou cenu poroty Golden Kite Awards. Román se dostal také do výběru Booklist Editors’ Choice a New York Public Library Best Books for Teens.

Ohlasy:
Rozmotávání klubka tajemství a načasování jeho konečného rozuzlení je mistrovské, vyvrcholení románu představuje doslova explozi. Neohrožený, neúprosný a niterný román.
The Globe and Mail 

Temné a hluboce působivé. 
Kirkus Reviews 

Strhující a dobře vystavěný tajemný příběh, přesvědčivé postavy a provokativní myšlenky o rodině, víře, poctivosti, věrnosti a přátelství jsou naprosto okouzlující. 
School Library Journal 

V tomto nabitém, neodolatelně čtivém debutu se prolínají ztráta, strach i naděje. 
Publishers Weekly 

Nádherný a zároveň krutý debut Stephanie Oakesové strhává naleštěnou fasádu pohádek, aby odhalil jejich skutečnou surovost.
Booklist

Rozhovor s autorkou:
Co tě inspirovalo k napsání Posvátných lží Minnow Blyové?
To je těžká otázka, protože těch věcí, které mne inspirovaly, bylo mnoho. Svým způsobem to, čeho jsem ve svém životě byla svědkem a co jsem přečetla. Předpokládám, že první inspirace přišla s pohádkou Bezruká dívka zaznamenanou bratry Grimmovými. Vyrostla jsem na vyprávění pohá- dek a říkanek, ale nebyla mezi nimi žádná, kterou bych chtěla převyprávět do celého románu. Až jsem našla Bezrukou dívku. Rozhodla jsem se umístit děj své knihy do současnosti, protože jsem četla mnoho historických a fantastických knih vycházejících z pohádek, ale děj žádné z nich se neodehrával v současnosti. Vystavěla jsem příběh kolem věcí, které mě zajímaly (jako je náboženství, kulty, nápravná zařízení pro mladistvé), a po mnoha návrzích a úpravách jsem konečně měla něco, co vyústilo ve finální podobu knihy. 

Prováděla jsi nějaký výzkum? Byla to výzva psát o postavě bez rukou? 
Dost brzy jsem si uvědomila, že Minnowino postižení by mohlo být velmi snadno špatně pojato. Obzvlášť pokud bych se snažila příliš přesně převyprávět původní pohádku. Nechtěla jsem, aby Minnow byla jen karikatura, takže výzkum pro mne byl hodně důležitý. Potřebovala jsem zjistit, co se děje při amputaci v každém možném směru — fyzickém, chirurgickém, emocionálním atd. Dívala jsem se na videa a četla osobní výpovědi lidí s amputovanými končetinami, četla jsem články o nástrahách zdravotního postižení, chtěla jsem se vyhnout stereotypům, morálním lekcím a přeměně hlavní postavy na „inspirativní invalidní osobu“. Jakmile jsem zjistila vše potřebné, formování charakteru Minnow nebylo moc odlišné od jakékoli další postavy

Autorka zodpověděla v rozhovoru několik dalších otázek a odpovědi na ně jsou ZDE. My jsme vybrali jen ty, které se nám zdály vzhledem ke knize nejzajímavější.

Zdroj: Promo materiály z nakladatelství Host

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Terry Pratchett: Život v poznámkách pod čarou - Rob Wilkins

Fan překlady knih

Arthas: Zrod krále lichů - Christie Golden