Týden s knížkou #33


Po delší době publikujeme článek do projektu Týden s knížkou. Aby těch informací nebylo příliš, shrnujeme přečtené knihy za poslední dobu. I tak je to obsáhlý článek. Vydáme se na cestu s Písní ledu a ohně na rtech, budeme běsnit v Brrně, možná přijde i princezna a bude toho víc..

Martin 
Nebudou to přečtené knížky za poslední dva týdny jako tomu bylo u posledního příspěvku, ale snad to nevadí.
Střet králů se mi nepovedlo dočíst úplně v termínu projektu Pětistovka je jen číslo a tak se k postavám vyjádřím alespoň tady. Příběh obsahuje dva nové pohledy (koneckonců v jedničce někdo odpadl, tak se to musí srovnat). Zajímavější je alespoň podle mě Theon Greyjoy, který zatím neměl moc prostoru. Po letech se vrací domů do sídla svého rodu. Kvůli výchově Starků pozapomněl některé zvyky a i tak na něj jeho otec kouká skrz prsty. V tomhle to rozhodně nemá jednoduché. Na druhou stranou se otáčí za každou sukní (a nezůstává jen u toho otáčení). Zatím mi ho bylo i celkem líto a byl jsem zvědavý jak si poradí, ale to co později prováděl... Oblíbencem i nadále zůstává Tyrion. Vzhledem k tomu, že se dostal víc do centra dění, ukazuje se jak moc je vychytralý a schopný manipulovat. Stejně tak má moje sympatie John, Arya a Daenerys. Sansa má zajímavější příběh a jedna její kapitola paří mezi nejnapínavější v knize. Ona i Catelyn měla jednu dost zajímavou kapitolu... Každopádně třetí díl nemám koupený tak nemůžu pokračovat. Docela uvažuji, že si pro třetí díl zatím skočím do knihovny. 
Běsné město se odehrává v Brrně, kde můžete potkat upíra, vodníka, různé přízraky a jiné bytosti. Policista Sank ve městě udržuje pořádek s pomocí kolegů z Ústředí. Jako čistý člověk bez podílů divokých genů by neměl mít s technikou (například řízením auta) žádný problém, ale přesto se tak děje. Záhada co je Sank zač, se prolíná celým dějem. Příběh je psaný formou povídek, které vždy popisují nějaký případ. Jedna povídka je psaná z pohledu vodníka Karase a další částečně z pohledu Polinové, ale jinak je vše z pohledu Sanka. Sank je už zkušený policista a ví, co si může dovolit (oproti němu Polinová je v první povídce nováček a dbá na předpisy). Zároveň má podporu svého šéfa a ví, že se jeden za druhého zaručí, když je potřeba. Konec přímo nabízí další pokračování tak uvidíme jestli nějaké bude. 
Usagi Yojimbo: Daisho jsem našel v poštovní schránce spolu s časopisem Pevnost. Jde sice už o devátý díl této série, ale nevadí. Sice jsou v knize dva odkazy na dřívější díly, ale při čtení to nevadí. Knížka obsahuje několik příběhů. Daisho, podle kterého se celý svazek jmenuje vypráví o výrobě mečů což bylo hodně zajímavé. V Hudbě nebes se Usagi potkává s mnichem, který hraje na shakuhachi (prastarý hudební nástroj) a touží zaslechnout hudbu nebes. V dalším příběhu chce pomoci vesničanům, které vězní bandité a berou jim jejich úrodu. Při čtení jsem zase dostal chuť podívat se na film Yojimbo od Akiry Kurosawy. 
A nejnověji dočtenou knihou je Visio in Extremis od Miroslava Žambocha. Ten si upíry opět pojal po svém takže jeho hrdinům například nedělá problém sníst maso (klidně syrové) nebo i brambory a kromě krve si rádi pochutnají na bloody mary nebo jiném alkoholu. Sluneční světlo už klasicky není žádný problém. Opravdu zajímavě vymyšlená byla upíří paměť. Takový prastarý upír toho hodně zažije a všechno si prostě nemůže pamatovat. Kromě toho si kolem sebe udržují okruh lidí a upírů aby dokázali držet krok s vývojem doby.


Hanča
Když jsme si Martinem vyrazili na Moravu, tak jsem si s sebou přibalila Amy a Roger: Na cestě. Knížku jsem tam dočetla a líbila se mi. Byla to taková oddechovka, akorát na dovolenou :-)

Už dávno jsem si chtěla přečíst Princezniny deníky, protože mám moc ráda film. První díl jsem si přečetla už loni, ale pak jsem se nějak nedostala na ten zbytek. Proto jsem se rozhodla, že si to přečtu v kuse, jinak se konce nedoberu. Myslela jsem si, že to bude jiné. Ještě jsem sérii nedočetla do konce (aktuálně čtu devátý díl) a tak nechci dělat předčasné závěry, ale zatím nechápu, odkud se vzal druhý film. A ani ten první snímek není knížkám podobný. Jediné, co souhlasí, jsou jména. Ale dál se k tomu zatím nebudu vyjadřovat.



Měli byste někdo zájem o shrnutí knížek o princezně Mie případně srovnání s filmy?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Fan překlady knih

Letní host - Alison Andersonová

Mezinárodní den mužů

Měsíční chvástačka 1/2