S hlavou v oblacích (pejru) - Kateřina Petrusová


Autorka: Kateřina Petrusová
Počet stran: 120
Nakladatelství: Fragment

Anotace:
Stačí okamžik a váš život může být vzhůru nohama! Něco o tom ví i Markéta, kreativní ředitelka malé reklamní agentury, které víkend v jižních Čechách změní život. Kam se poděla profesionálka z města, která to má v hlavě srovnané? Pár sebevíc příjemných chvil na vesnici po boku typického "vidláka" přece nemůže změnit celý pohled na svět! Nebo snad ano?...
Mezi dvěma vesničkami na jihu Čech si to šine autíčko, které řídí Markéta Mrázová. Ta už se moc těší na víkend v alkoholovém oparu, který jí čeká asi za třicet kilometrů. Už si tak probírá, co se bude dít, když v tom ... kůň. Stojí si to uprostřed silnice a odmítá se pohnout. Kvůli tomu tvrdohlavému zvířeti končí její autíčko ve stoce. A aby nebyla nouze o zajímavé situace, vyleze si na koně a ten ji doveze k sobě domů na statek, kde potkává velkého a tak nějak děsivého sedláka. Co ale bude dělat pražačka, zvyklá na ruch velkoměsta, když skoro na tři dny uvízne v malinké jihočeské vesničce? 

Kateřina Petrusová se stala úspěšnou autorkou romantických knih. U nakladatelství Fragment jí zatím vyšly tři knihy a na jaro příštího roku se chystá čtvrtá. Její prvotina (první díl ze série Bavettovi) se na Databázi knih dostala do finálové dvacítky v anketě o Knihu roku 2012. Její nejnovější vydaná knížka S hlavou v oblacích pejru je psaná rovněž v romantickém duchu.

Hlavní postavou je Markéta Mrázová. Ani netušíte, jak dobře k ní to příjmení sedí. Je totiž věčně studená jako kus ledu a berte to doslova. Krevní oběh je potvora a když někam nedobíhá, tak to není nic moc. Pracuje v Praze jako kreativní ředitelka jedné úspěšné reklamky. A pak tu máme Marvina, teda vlastně Pavla. Markéta totiž dává neznámým lidem přezdívky podle filmových a knižních postav, se kterou mají něco společného. Sice tak úplně nevím, jaký že to měl být film, ale Marvin byl nějaký myšák. Prý aby nemusela myslet na krváky, tak si představila kreslenou myš :-). Pavel je milý chlapík ze statku, ale později se z něj vyklube někdo tak trošku jiný. Ale to už si budete muset přečíst sami, abych Vám nezkazila překvapení.

Na knížku jsem se opravdu těšila a když jsem jsem se dozvěděla, že už konečně vyjde, tak jsem skákala metr do stropu. Jestli se právě ptáte proč, tak je to proto, že už první Katčina knížka se mi moc líbila. A rozhodně jsem moc ráda, že jsem měla možnosti přečíst si i tuhle knížku. S hlavou v oblacích pejru je sice tenoučká knížečka, ale rozhodně se můžete těšit na zajímavé situace. Nechci říkat, že u některých těch scének není předem jasné, jak to dopadne, ale nejméně v jedné chvíli mě Pavel opravdu dostal, ale to už bylo skoro na konci, takže nebudu říkat, čím to bylo, protože bych prozradila až moc. Takže sice lehce předvídatelné, ale jinak fajn počtení na chvíle, kdy se Vám fakt nechce vstávat a chcete si číst až do oběda. A řekněme si na rovinu, dá se to. Jsem toho důkazem. Když jsem se totiž začetla, nějak jsem se nemohla odtrhnout. Na příběhu je také skvělé to, že se úžasně pobavíte. Tedy alespoň já se opravdu bavila. Například u následujících vět jsem dostala záchvat smíchu. Ono to možná nevyzní přesně tak, jak by mělo, když je to vytržené z kontextu, ale i tak je to skvělá hláška, která mě opravdu pobavila.

„Vy jste magor.“ 
„Pavel,“ mrkl na mě.
„To se nevylučuje,“ ucedila jsem.

Knížce bych dala 4,5 hvězdičky z důvodů, které jsem už výše napsala. Ale pro rekapitulaci: knížka se mi moc líbila, byla moc pěkně napsaná, dost dobře se četla a byla fakt vtipná.
zdroj: veeeebookshelf.blogspot.cz
Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Bohové Olympu: Proroctví - Rick Riordan