VTM - Pán Prstenů: Společenstvo Prstenu


Od 1. října 2012 probíhá Velký Tolkien Marathon, jehož patronkou je Ettelëa. Více informací o projektu najdete zde.

Cílem tohoto projektu je přečíst knihu a poté zodpovědět pět otázek, ze kterých se čtenář dozví, jak se ta konkrétní kniha líbila.

Jak jste si jistě všimli, dvě knihy od tohoto skvělého autora, jsem četla hodně dlouho. Je to hlavně proto, že je to o dost složitější literatura, než to, co normálně čtu. Tím samozřejmě nechci říct, že by se mi jeho příběhy nelíbily, ale na příběh se prostě musí dávat větší pozor a pokud možno nečíst, když  se Vám klíží oči. Ve čtení Tolkienových knih budu samozřejmě pokračovat, ale teď si musím dát na chvíli pauzu. Ale nebojte - ke knížkám se vrátím a názor Vám dopíšu v rámci stejného článku, jako je tento.

A teď už k samotnému hodnocení:
Jak se vám kniha líbila/nelíbila... Proč? 
Knížka se mi moc líbila. Tolkien píše skvěle, jen trošku složitě. Také jsem čekala, že to bude trošku akčnější. Ale to bylo hlavně kvůli filmu - ten byl akční až dost. Ale ještě jednou - knížka byla super a určitě budu v trilogii pokračovat.

Kterou postavu jste si nejvíce oblíbili? 
Já vím že očekávaná odpověď by měla být Frodo, ale bohužel. Oblíbila jsem si Aragorna a Legolase. Jsou odvážní a zvládnou cokoli, co jim vstoupí do cesty.

A naopak, kterou jste neměli vůbec rádi? 
Že bych nějakou osobu vyloženě nesnášela, to se říct nedá. Boromir mě pouze zklamal, ale jinak je to dobrej chlap. 

Jak se vám kniha četla (byl pro vás jazyk jednoduchý, srozumitelný, byly v knize pro vás nudné pasáže,...)? 
Jak jsem již párkrát zmínila, knížka se mi četla pomaleji než ty ostatní, protože je to prostě složitější, než YA, které je psáno spíše pro mladší. Nudné to určitě nebylo, i když jsem tedy myslela, že to bude malinko akčnější. 

Dalo vám něco přečtení této knihy? Jaký z ní máte pocit a jaký je váš názor na hlavní myšlenku?
Na tuhle otázku se mi odpovídá nejhůř. Knížka má totiž podle mého podobnou hlavní myšlenku jako Hobit - cesta malého hobitka do neznáma a za nějakým tím nebezpečím. Frodo to má tedy poněkud složitější, ale jinak je to podobné. Ale můžu Vám říct něco podobného, co jsem řekla posledně. Obdivuji Froda, že byl ochotný se vydat do nebezpečenství a za jistou smrtí.


Komentáře

  1. Tolkiena nesmírně obdivuji, tudíž jsem byla naprosto nadšená, když jsem klikla na adresu pro mě nového blogu a jako první na mě vyskočila Tolkienova kniha. :)
    I mě se jeho knihy čtou pomaleji, než klasické YA, ale to je naprosto logické. Požívá složitý děj, těžké věty a člověk nad tím musí velmi přemýšlet. :)
    Ani já si neoblíbila nejvíce Froda. Jsem asi zvláštní, ale není moc knih, v nichž by se ty hlavní postavy staly pro mne nejoblíbenějšími. Legolas mi též velmi přirostl k srdci, ale co bude možná neobvyklé, nejblíže jsem měla k Samovi. Možná trochu poleno, Frodův "sluha". Ale měl srdce na pravém místě a vždy byl ochoten pomoci. :)
    Jak píšeš, že Pán Prstenů má podobnou myšlenku jako Hobit, souhlasím jen na půl. Navenek se zdá, že jsou obě knihy jen o cestě za nebezpečím. V obou vidíme, že moc je špatný rádce... Hobit mi však přišel... Nevím, jaká slova na to použít. Více mne zasáhl na srdci. Ukazuje nám, jak je zlato škodlivé. Hlavnim motivem knihy byla právě touha po zlatě a to, co dokáže zaslepenost udělat s lidmi. Pán Prstenů mi přišel spíše jako ten klasický boj se zlem. ^^
    Teď se chystám na čtení Sillmarionu, tak uvidím, jak si poradím s tou spoustou jmen, co tam jsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se Samem můžu jenom souhlasit. Je to takový miláček s dobrým srdcem. I já ho mám ráda.
      Já dlouho přemýšlela, co mám do toho posledního bodu napsat, protože hodnocení je pro mě vždycky nejhorší. Hobit se mi opravdu moc líbil a je mi zatěžko s tím cokoli srovnávat. Ale jinak máš pravdu. V Hobitovi ten klasický boj se zlem jako takovým není. Drak nepředstavuje zlo, ale spíš chamtivost.

      Vymazat
  2. Koukám, že to máme přesně naopak. Subjektivně zhodnotit knížku mi jde vždycky nejlépe - s problémem, že nedokážu svůj názor vyjádřit stručně a výstižně, tudíž se mi vždycky stane, že většina čtenářského deníku je moje hodnocení. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Sněhové vločky - Caitlin Sainio