Útok z podzemí - Roderick Gordon & Brian Williams


Poslední díl prozatím pětidílné série o PODZEMÍ je třistastránkový příběh napěchovaný napětím a akcí. Nakladatelství Fragment vybralo opět skvělou sérii.

Hlavním hrdinou je mladík Will Burrows a jeho mise pokračuje v již pátém dobrodružství z Podzemí. Styxové se znovu vynořili. A nejsou sami. Naši známí Likvidátoři si na pomoc vzali i ženy. Styxky jsou opravdu hrůzná stvoření a rozmnožují se dost bizarním způsobem. A chtějí vyhladit celou populaci. V cestě jim stojí jen malá skupinka lidí v čele s Willem. Ten si dlouhou dobu myslel, že jakmile se dostal z podzemí, tak je v bezpečí, ale pomalu začíná zjišťovat, že nahoře je to teď horší než dole.

Něco málo o postavách:

  • Styxové jsou podzemní národ, který se touží dostat k nadvládě i na povrchu. Někteří z nich, tzv. Likvidátoři, jsou elitně vycvičení ve střelbě a maskování.
  • Will Burrows je chlapec, který žije se svou rodinou v Londýně. Dostane se do podzemí, zjistí, že jeho rodiče nejsou biologickou rodinou a musí se vyrovnat s nástrahami, které mu Podzemí připravuje.
  • Chester Rawls je Willův nejlepší kamarád. Chodí s ním do školy a prožívá s ním všechna dobrodružství. Na příběhu je znát, že se opravdu mají rádi.
  • Elliot je Styxka z otcovy strany. Oblíbila si Willa i jeho kamarády a pomáhá jim při všech více i méně nebezpečných misích.
  • příběh obsahuje spoustu dalších postav, které jsou více či méně důležité pro vývoj situací. Pro tento díl je hodně důležitý Drake, ale o tom jsem se z příběhu nic nedozvěděla.

Opět jsem udělala stejnou chybu, jako u Krásných mrtvých, a to že jsem nezačala číst od začátku série. Proto mi sem tam něco unikalo a nepoznala jsem všechny postavy do detailu dřív, než opustili tento i podzemní svět. Ale to přisuzuji tomu, že je to prozatím poslední díl. Myslím si, že budou i další díly, protože se mi konec zdál takový neuzavřený.

Knížka se mi velice líbila. Od začátku do konce je příběh doslova našlapaný napětím. Musím souhlasit s tím, že je to vzrušující čtení, jak říká magazín Kirkus. A další názory, jako například "Perfektní dobrodružství, do kterého se můžete plně ponořit." se mi zdají neméně skvělé.

Nakonec bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Fan překlady knih

Letní host - Alison Andersonová

Měsíční chvástačka 1/2

Saturnin - Zdeněk Jirotka